Categorieën

Veel gestelde vragen

 

1. Hebben jullie alle artikelen op voorraad, en wat is de levertijd?
Meestal wel, de levertijd is 1 tot 3 werkdagen. Tenzij anders staat aangegeven bij het artikel.
Mocht bij een bestelling blijken dat het artikel toch niet op voorraad is,
dan nemen wij z.s.m. contact met u op indien de levertijd langer dan 3 werkdagen zal zijn.
Indien er sprake is van urgentie in verband met voeding dan kunnen wij de bestelling in delen leveren.
Wij doen uiteraard ons best om uw bestelling z.s.m. te verzenden.
 
2. Hebben jullie ook een Winkel? Of kan ik de artikelen in het echt bekijken?
Jazeker, Avonturia de Vogelkelder is de grootste dierenspeciaalzaak van Nederland (6000m²)
Wij zijn gevestigd op de kerketuinenweg 3 in Den Haag, 2544 CV.
Onze winkel is 7 dagen per week geopend. Bekijk de openingstijden op www.avonturia.nl
 
Wij hebben in onze winkel nog meer artikelen dan op onze webshop, maar uiteraard kan het ook hier voorkomen dat een artikel niet op voorraad is. Wilt u er zeker van zijn dat u niet voor niks komt, dan kunt u contact opnemen via 070-3637272 (keuzemenu 3).
 
3. Ik heb een bestelling geplaatst en betaald, maar geen bevestigings e-mail ontvangen?
Er zijn een aantal mogelijkheden:
1. Mogelijk heeft u een storing / foutmelding gehad tijdens of na het betalen met IDeal of een andere betalingsmethode.
2. Indien u betaald heeft met IDeal, dient u na de betaling te kiezen voor "bestelling afronden", om uw bestelling af te ronden en terug te gaan naar de webshop. Indien u deze stap vergeten bent, heeft u inderdaad géén bevestigings e-mail ontvangen.
3. Controleer uw spam-box van uw e-mail account, mogelijk is de e-mail daar terecht gekomen.
4. Mogelijk heeft u een foutje gemaakt bij het invoeren van uw e-mail adres, u kunt dit controleren en/of wijzigen door in te loggen op uw account.
 
Indien het bedrag wel van uw rekening afgeschreven is, dan hebben wij uw bestelling en betaling wel ontvangen.
Mocht u na 3 werkdagen nog niks van ons gehoord hebben, neem dan voor de zekerheid even contact op via webshop@avonturia.nl of 070-3637272 (keuzemenu 2)
 
Het zou mogelijk kunnen zijn dat uw artikelen nog in uw winkelwagen staan, omdat uw bestelling niet goed is afgerond.
Laat uw artikelen erin staan, zodat wij de bestelling goed kunnen afronden voor u.
 
4. Is het ook mogelijk om dieren te bestellen?
Nee, wij bezorgen geen 'levende' dieren. Wij gaan uiterst zorgvuldig en diervriendelijk met onze dieren om en kunt u alleen 'levende' dieren bij ons afhalen in onze winkel in Den Haag. De enige uitzondering hierop zijn kleine voedseldieren (insecten), voedseldieren worden niet verzonden tijdens de vorst.

5. Ik krijg een foutmelding / de website reageert niet meer. Wat nu?

Blijft dit probleem zich voordoen dan kunt u contact met ons zodat wij dit z.s.m. kunnen lossen.
U kunt contact met ons opnemen door een email te sturen naar: webshop@avonturia.nl
Of te bellen naar 070-3637272 keuzemenu 2.
Wij doen onze uiterste best om de webshop zo efficiënt mogelijk draaiende te houden.

6. Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar met een verkeerd artikel. Wat nu?
U kunt de verkeerd geleverde artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren naar:
Avonturia de Vogelkelder
T.a.v. Webshop
Kerketuinenweg 3
2544 CV Den Haag
Vermeld uw ordernummer in of op het pakket, of stuur een kopie van de bestelling mee.
 
Let op: Graag per e-mail doorgeven als u een verkeerd geleverd artikel ontvangen heeft. Vermeld om welk artikel het gaat, en welk artikel u ontvangen heeft. Indien het een fout van AvonturiaShop is, worden de verzendkosten voor het retourneren uiteraard vergoed, hiervoor dient uiteraard wel de standaard manier van verzending gebruikt te worden.
 
7. Bij sommige artikelen is de prijs € 0.00. Waarom kan ik deze niet bestellen?
Aangezien er per dag veel nieuwe artikelen bij komen kan helaas niet altijd direct de prijs worden berekend. Wilt u toch direct het artikel bestellen? Dan kunt u gerust contact met ons opnemen per email: webshop@avonturia.nl of telefoon 070-3637272. Dan zorgen wij dat z.s.m. alsnog het artikel wordt voorzien van de juiste prijs.
 
8. Kan ik een bestelling annuleren?
Indien uw bestelling nog niet verzonden is, dan is het mogelijk om de bestelling te annuleren. Neem z.s.m. contact met ons op.